Politisk propaganda

I söndags natt/måndags morse avgjordes en VÄRLDENS största idrottshändelser om man ser till tittarsiffror och bortser från att ingen jävel i vårt land ens vet hur man spelar denna sport. Superbowl, mellan New York Giants (Som vann, om någon nu bryr sig om det) och New England Patriots. Denna lilla tillställning såg i runda slängar av 111 MILJONER tittare, då bara i USA. Det är inte dåliga tittarsiffror. Denna cirkus som omger detta spektakel leder till en hel del bra och en del mindre bra reklamfilmer, då annons platserna är otroligt åtråvärda. En av dessa reklamfilmer som kablades ut, var en reklamfilm för Chrysler, med min ”husgud” Clint Eastwood…

Det tog mig ungefär i 5 minuter att gå igenom vad det var jag just hade sett. Jänkarna (Förövrigt ett sjukligt förlegat uttryck) spar ju sällan på krutet när det kommer till att slå sig själva för bröstet och skrika högt och tydligt hur bra de är och hur hela världen ser upp till allt de gör. Långt från sanningen såklart, men en ganska tydlig självbild får man ändå ge dem. Man får också ge dem att de förmodligen är bäst i världen att göra propaganda för sina egna intressen. Detta är i min mening, förklädd politisk propaganda. Missförstå mig inte, jag förstår helt och hållet varför något som det här går hem i de amerikanska hushållen och det ligger säkerligen en hel del sanning i det Clintan säger. Jag kräks lite i munnen, för det är så jävla snyggt och ändå så mår jag så dåligt av att titta på det.

This entry was posted in Briljant marknadsföring. Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>