Marknadsföring – En enkel förklaring:

Du är tjej och ser en snygg kille på en fest. Du går fram till honom och säger: ”Jag är fantastisk i sängen”.
Det är direkt marknadsföring.

Du är på fest med massa kompisar och ser en snygg kille. En av dina kompisar går fram till honom, pekar på dig och säger: ”Hon är fantastisk i sängen”.
Det är annonsering.

Du ser en snygg kille på ett party.
Du går fram till honom, får hans telefonnummer. Nästa dag ringer du och säger: ”Hej, jag är fantastisk i sängen”.
Det är telefonförsäljning.

Du ser en kille på en fest, slätar till klänningen. Du går fram till honom, häller upp en drink åt honom. Frågar: ”Får jag?” Lutar dig fram, låter dina bröst nudda hans arm, rättar till hans slips och säger:
”Bara så du vet, jag är fantastisk i sängen”.
Det är PR.

Du är på en fest, ser en snygg kille.
Han kommer fram till dig och säger: ”Jag har hört att du är fantastisk i sängen.”
Det är tecken på ett starkt varumärke.

Du är på en fest och ser en snygg kille.
Han gillar dig men du övertygar honom att gå hem med din kompis istället.
Det är representation.

Din kompis kan inte tillfredsställa honom så hon ringer dig.
Det är teknisk support.

En kille kommer in på en fest. Han blickar ut över rummet. Inser att han vill ha alla brudar, så han ställer sig på bordet och skriker: ”Jag är fantastisk i sängen!!!”
Det är spam.

(Hittade ingen bild som passar till inlägget, så här får ni en bild på gigantisk snö kuk!)

20120130-141853.jpg

This entry was posted in Briljant marknadsföring, Tankar. Bookmark the permalink.

3 Responses to Marknadsföring – En enkel förklaring:

  1. LiveitLoveit says:

    Hhihihihihihihihi….

  2. Hannah says:

    Känner att Direkt Marknadsföring är min grej!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>